handleiding voor ingelogde gebruikers

Hoe gebeurt de uitnodiging/registratie/activatie van de leden?
1// Uitnodigen leden
Een uitnodiging voor de ledenpagina de website van de West-Vlaamse Milieufederatie bestaat uit een uitnodiging voor registratie, met daarna eventueel een uitnodiging tot lidmaatschap van een werkgroep. Beiden gebeuren via u e-mail adres.

2// uitgenodigde lid ontvangt een registratie e-mail in zijn gewone mailbox, door op de link te klikken kan deze een account aanmaken door enkele gegevens (gebruikersnaam -> dit is de naam die u naast uw profielfoto ziet verschijnen en waarmee mensen u ook kunnen vermelden in berichten “@gebruikersnaam”, naam -> dit is uw werkelijke naam, die ook zichtbaar is voor alle gebruikers, en eventueel de vereniging waartoe u lied bent -> niet verplicht, wel aangeraden)
Daarna ontvangt u een tweede mail met een unieke activatiecode in uw mailbox. Dit is een anti-spam en security maatregel van de West-Vlaamse Milieufederatie. Klik op de link die u naar de website brengt, klik dan op de knop “bevestigen” en uw account is actief. Daarmee kan u nu gebruik maken van de online werkruimte. Om in te loggen klikt u op de meest rechtse menu-knop: “LEDENLOGIN”.

3// Nadat u uw account heeft aangemaakt en geactiveerd, volgt eventueel een uitnodiging tot een bepaalde “werkgroep”. Wanneer u deze accepteert, kan u deelnemen aan de werkgroep, vrienden maken, persoonlijke berichten delen, samenwerken aan documenten, en verschillende activiteiten binnen de werkgroep volgen.
U kan de uitnodigingen ook steeds bekijken via uw profiel pagina GROEPEN > UITNODIGINGEN

Profiel

gebruikersnaam: je kan je gebruikersnaam (waarmee je inlogt) zelf wijzigen via het tabblad “Profiel > Instellingen > Verander uw gebruikersnaam”. Je paswoord blijft behouden. Maar ook je paswoord kan je zelf aanpassen (zie volgende)
paswoord: je kan je paswoord (waarmee je inlogt) zelf wijzigen via het tabblad “Profiel > Algemeen > e-mail & paswoord”. Hier kan je ook het e-mail adres waarmee je op de hoogte wenst te blijven veranderen. Voor het wijzigen van je gebruikersnaam (zie vorige).
profiel (aka Avatar) instellen:

Privacy & zichtbaarheid
– zichtbaarheid: hoe stel je in wanneer en voor wie je profiel & activiteiten zichtbaar zijn?
– privacy: hoe stel je in wanneer je kan uitgenodigd worden?

Op de hoogte worden gehouden van wat er in je groep gebeurt:
1/ over de groep waartoe u behoort: U kan per groep waarvan u lid bent, afzonderlijk instellen hoe u op de hoogte wenst te blijven van de activiteiten binnen de groep. Ga daarvoor naar het tabblad “GROEPEN” > onder de korte samenvatting van de groep “wijzig je e-mail inschrijvingen voor deze groep”: opties (1) geen e-mail (2) wekelijkse samenvatting (3) dagelijks (4) voor elk nieuw onderwerp (5) voor alle activiteiten. De instellingen kunnen op elk moment gewijzigd worden.
2/ over alle activiteiten op de ledenpagina: INSTELLINGEN > EMAIL: je kan de e-mail instellingen verfijnen zodat je op jouw maat wordt op de hoogte gehouden.

 

Deelname aan een groep

Wanneer u een uitnodiging voor een groep krijgt, kan u deelnemen aan de activiteiten van deze groep. U kan ook zelf een groep maken. (In dat geval lees dan deze handleiding).

Een groep heeft verschillende mogelijkheden om zich te organiseren en zijn workflow te optimaliseren: brainstormen, documenten maken en een eigen agenda beheren, directe communicatie tussen de leden, enz.

Over deze mogelijkheden vind u verschillende handleidingen > praktisch:

Geef een reactie